Boktips: Lättläst

Lättlästa böcker är något som jag inte tidigare haft nöjet att bekanta mig med på närmre håll.   Men nu har jag lyckats bränna av tre stycken på kort tid. En sak de har gemensamt är att de verkligen är just lättlästa. Ja, de ska de förstås vara, så det är ju inte så konstigt.

Däremot kan jag säga att jag blev glatt överraskad över att de var så pass bra som de var.

De tre jag har läst ut de senaste dagarna är följande:

Mannen utan öde av Imre Kertész

Pyramiden av Henning Mankell

Mannen på balkongen av Maj Sjöwall & Per Wahlöö

Alla tre kan jag verkligen rekommendera till alla som ibland vill ha lite förströelse. De är naturligtvis ingen språklig utmaning, men jag tycker helt klart att de ger mer än att sitta och bläddra i en tidning i alla fall…!

Så läs, läs, läs! Alla böcker du kommer över. Lättlästa, svårlästa, ljudböcker, barnböcker, faktaböcker, vad-du-vill, men läs! En bra bok kan verkligen ge en ny dimension på livet!

Samtliga av dessa tre böcker skulle jag ge tre tonårsmorsor av fem:

Tonårsmorsa Tonårsmorsa Tonårsmorsa Tonårsmorsa Tonårsmorsa

För andra boktips, gå in på Boktipset!

bloglovin

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Social comments

Loading Facebook Comments ...

1 svar på ”Boktips: Lättläst

  1. Det är viktigt att läsa. Min farfar var klar i huvudet till han dog i en ålder av 90 år. Jag tror det beror på att han läste mycket böcker, tidningar och följde med i nyhetsflödet, tog parti och engagerade sig…och så skvallrade han 🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

No Trackbacks.